Ποιά θα είναι η νέα μορφή και κατάσταση της φύσης, μετά την ανακαίνισή της, δεν μπορεί να γνωρίζει η ανθρώπινη διάνοια, γιατί πρόκειται για «ὑπέρ αἴσθησιν» ένωση της επίγειας κτίσης με την επουράνια, όπως μας πληροφορεί ο Άγιος Συμεών ο Θεολόγος χαρακτηριστικά: «ἡ ἐπίγειος κτίσις, ἡ ὁρωμένη αὕτη καί αἰσθητή, ἀλλοιωθήσεται καί τοῖς ἐπουρανίοις ἤγουν τοῖς ἀοράτοις καί ὑπέρ αἴσθησιν ἑνωθήσεται...καί οἱ δίκαιοι τήν ἀνακαινισθεῖσαν ταύτην κληρονομήσουσι γῆν, ἥν οἱ μακαριζόμενοι πραεῖς παρά τοῦ Κυρίου κληρονομοῦσι»[1]. Βέβαια ο Άγιος Συμεών υποστηρίζει ότι, όταν μιλούμε για ανακαίνιση της κτίσης, δεν εννοούμε επιστροφή της στην κατάσταση που ήταν στον πρώτο Παράδεισο, προ της πτώσης, διότι ο Αδάμ τότε ήταν αισθητός και τρεπτός και είχε ανάγκη τροφής, ενώ με την ανάσταση των σωμάτων, ο Αδάμ θα είναι πνευματικός και δεν θα έχει ανάγκη τροφής, αφού και ολόκληρη η κτίση με τη Χάρη του Θεού θα μεταστοιχειωθεί « εἰς ἄϋλον καί πνευματικόν ὑπέρ πᾶσαν αἴσθησιν ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ...οἰκητήριον»[2]. Επομένως μιλούμε για πνευματικό κατοικητήριο, αφού η κτίση θα είναι πνευματική και άϋλη, όπου θα μένουν οι πνευματικοί άνθρωποι, έχοντας ασώματα σώματα, μη έχοντας ανάγκη υλικών και αισθητών πραγμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου