του Άριστου Θουκυδίδη
Χημικού, M.Th.
(Σχέδιο: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)
Στο βιβλίο της Γένεσης αναφέρεται, ότι η
δημιουργία του κτιστού κόσμου συντελέστηκε τις πρώτες έξι μέρες και, αφού δημιούργησε
ο Θεός τον άνθρωπο, βασιλιά και κύριο
της κτίσης, «κατέπαυσε τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ ἀπό πάντων τῶν ἔργων αὐτοῦ, ὧν ἐποίησε»[1]. Με την «κατάπαυση» του
Θεού συμπληρώνεται το προαιώνιο σχέδιό Του, η κατασκευή του κόσμου «ἐκ τοῦ μή ὄντος»,
εις «τό εἶναι» και εγκαινιάζεται η «ἑβδόμη ἡμέρα», δηλαδή το μεγάλο διάστημα
που αρχίζει μετά την κατασκευή του σύμπαντος κόσμου και το οποίο διανύουμε τώρα
οι άνθρωποι και η κτίση[2]. Κατά την «ἑβδόμην ἡμέρα» επισυνέβη
η πτώση και αστοχία του ανθρώπου με τραγική συνέπεια να εισέλθει στον κόσμο η
φθορά και ο θάνατος, αλλά και να πραγματοποιηθεί η ενανθρώπηση του Θεού Λόγου,
προκειμένου ο Θεός να σώσει τον άνθρωπο και την κτίση. Ο Αδάμ ως βασιλιάς και
κύριος όλης της κτίσης, με την πτώση του, παρέσυρε όλη την κτίση στη φθορά και
τον θάνατο. Έτσι ο Απόστολος Παύλος, γράφοντας στους Ρωμαίους, κάμνει λόγο για την
πτώση της κτίσης, αλλά και για την προσδοκία της, να ελευθερωθεί από τη φθορά:
«Ἡ γάρ ἀποκαραδοκία τῆς κτίσεως τήν ἀποκάλυψιν τῶν υἱῶν τοῦ Θεοῦ ἀπεκδέχεται, τῇ
γάρ ματαιότητι ἡ κτίσις ὑπετάγη, οὐχ ἑκοῦσα, ἀλλά διά τόν ὑποτάξαντα, ἐπ’ ἐλπίδι
ὅτι καί αὐτή ἡ κτίσις ἐλευθερωθήσεται ἀπό τῆς δουλείας τῆς φθορᾶς εἰς τήν ἐλευθερίαν
τῆς δόξης τῶν τέκνων τοῦ Θεοῦ. οἴδαμεν γάρ ὅτι πᾶσα ἡ κτίσις συστενάζει καί
συνωδίνει ἄχρι τοῦ νῦν»[3].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου