Πρίν την επάνοδο του Χριστού στον κόσμο, θα προηγηθεί η εμφάνιση του αντιχρίστου, που θα είναι συγκεκριμένο πρόσωπο, θα είναι δηλαδή άνθρωπος και όχι ενανθρωπήσας διάβολος[1], που θα είναι ολοκληρωτικά δοσμένος στον σατανά και στη δύναμή του, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί έργα θαυμαστά, καταπλήσσοντας πολλούς ανθρώπους, ώστε να τον θεωρήσουν σαν τον «υἱό τοῦ Θεοῦ»[2] και ακόμα να τον λατρεύσουν σαν θεό, αφού θα θεωρηθεί ότι είναι ο ίδιος ο Χριστός[3].
Βέβαια, κατά τον Ευαγγελιστή Ιωάννη, πρίν
από το συγκεκριμένο πρόσωπο του αντιχρίστου θα προηγηθούν πολλοί άλλοι
αντίχριστοι: «Παιδία, ἐσχάτη ὥρα ἐστί, καί καθώς ἠκούσατε ὅτι ὁ ἀντίχριστος ἔρχεται,
καί νῦν ἀντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν∙ ὅθεν γινώσκομεν ὅτι ἐσχάτη ὥρα ἐστίν»[4]. Εδώ ο Ευαγγελιστής
χαρακτηρίζει ως «ἀντίχριστους», πρόσωπα και καταστάσεις που αρνούνται τη
Θεότητα του Χριστού, αρνούνται τον Πατέρα και τον Υιόν. «οὗτός ἐστιν ὁ ἀντίχριστος,
ὁ ἀρνούμενος τόν Πατέρα καί τόν Υἱόν»[5]. Αρνούνται την ενανθρώπηση
του Θεού Λόγου, «καί πᾶν πνεῦμα ὅ μή ὁμολογεῖ τόν Ἰησοῦν Χριστόν ἐν σαρκί ἐληλυθότα,
ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἔστι∙ καί τοῦτό ἐστι τό τοῦ ἀντιχρίστου ὅ ἀκηκόατε ὅτι ἔρχεται...»[6], και πολεμούν διαχρονικά
την Εκκλησία του Χριστού, όντας όργανα του σατανά, προετοιμάζοντας έτσι τον
ερχομό του «κοσμοπλανοῦς»[7] αντιχρίστου. Έτσι ο
ερχομός τού αντιχρίστου θα είναι ακολούθημα της γενικής αποστασίας των ανθρώπων
από το Θεό, όπως μας βεβαιώνει και ο Απόστολος Παύλος, όταν γράφει στους Θεσσαλονικείς:
«μή τις ὑμᾶς ἐξαπατήσῃ κατά μηδένα τρόπον∙ ὅτι ἐάν μή ἔλθῃ ἡ ἀποστασία πρῶτον καί ἀποκαλυφθῇ ὅ ἄνθρωπος
τῆς ἀμαρτίας, ὁ υἱός τῆς ἀπωλείας...»[8]. Βέβαια το μέγεθος και τις
διαστάσεις της αποστασίας, όταν θα έλθει ο αντίχριστος, κανένας δεν μπορεί να
προσδιορίσει, αφού η ανομία και η αμαρτία δεν έχουν όρια και αφού ήδη από τους
Αποστολικούς χρόνους ο Απόστολος Παύλος διεμήνυε «τό γάρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται
τῆς ἀνομίας...»[9].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου