του Άριστου Θουκυδίδη
Χημικού, M.Th.
(Σχέδιο: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)
Έτσι η «κρίσις πᾶσα» δόθηκε στον Χριστό, γιατί
Αυτός έλαβε την ανθρώπινη σάρκα, έζησε ως άνθρωπος στον κόσμο, επειράσθηκε
χωρίς να αμαρτήσει, έπαθε, σταυρώθηκε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε. Καί όπως αναφέρει
ο σύγχρονος Άγιος της Σερβίας Ιουστίνος Πόποβιτς, η «κρίσις πᾶσα» δόθηκε στον
Υιό, για να μη διαμαρτυρηθεί ο επαναστατημένος και αμαρτωλός άνθρωπος και για
να μη πει ότι ο Θεός, «ὁ ὁποῖος δέν ἔζησε εἰς τήν ἀνθρωπίνην σάρκα, δέν ἔπαθε
τά πάθη τοῦ ἀνθρώπου, ὁ ὁποῖος δέν διῆλθε διά τῆς ἐπιγείου φωλεᾶς τῶν ἐχιδνῶν,
δέν ἔχει δικαίωμα νά κρίνῃ τούς ἀνθρώπους»[1].
Επειδή ο πραγματικός Κριτής είναι ο Χριστός, ο Απόστολος Παύλος συμβουλεύει τους
Κορίνθιους να αποφεύγουν να κατακρίνουν τους συνανθρώπους τους, γράφοντάς τους
σχετικά: «ὁ δέ ἀνακρίνων με Κύριός ἐστιν, ὥστε μή πρό καιροῦ τι κρίνετε, ἕως ἄν
ἔλθῃ ὁ Κύριος, ὅς καί φωτίσει τά κρυπτά τοῦ σκότους καί φανερώσει τάς βουλάς τῶν
καρδιῶν»[1]. Στο χωρίο αυτό
υποδηλώνεται και ο τρόπος με τον οποίο θα κρίνει ο Χριστός. Θα φωτίσει και θα αποκαλύψει με την εμφάνισή του, όντας ο ίδιος το φώς το
αληθινόν, όλα τα κρυπτά του σκότους και όλες τις επιθυμίες που φωλιάζουν στην
καρδιά.
[1] ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΠΟΠΟΒΙΤΣ, Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί Οἰκουμενισμός, σ. 129.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου