Στη Βιβλικοπατερική παράδοση υπάρχει
πληθώρα αναφορών, που βεβαιώνουν το δόγμα της αναστάσεως, της ανάστασης,
δηλαδή, των νεκρών σωμάτων. Στην Π. Διαθήκη
ο Προφήτης Ησαΐας αναφέρει: «ἀναστήσονται οἱ νεκροί καί ἐγερθήσονται οἱ ἐν τοῖς
μνημείοις, καί εὐφρανθήσονται οἱ ἐν τῇ γῇ»[1]. Στην περικοπή της
προφητείας Ιεζεκιήλ, που διαβάζεται, μετά την περιφορά του Επιταφίου τη Μ.
Παρασκευή το βράδυ, παρουσιάζεται ένα καταπληκτικό γεγονός ανάστασης σωμάτων.
Εκεί ο προφήτης καλεί, εν ονόματι του Κυρίου, τα ξηρά οστά να συναρμολογηθούν,
να αποκτήσουν νεύρα, σάρκες και δέρμα και στη συνέχεια να λάβουν πνεύμα, δηλαδή
ψυχή. Η θαυμαστή αυτή περιγραφή φανερώνει την ανάσταση των νεκρών κατά τη
Δευτέρα παρουσία του Χριστού. Έτσι στους Ιουδαίους η πίστη στην ανάσταση των
νεκρών ήταν κοινή πεποίθησή τους, γι’αυτό και η Μάρθα, η αδελφή του Λαζάρου,
όταν ο Χριστός τη διαβεβαίωσε ότι θα αναστηθεί ο αδελφός της, αφού είχε ήδη πεθάνει,
του απάντησε: «οἶδα ὅτι ἀναστήσεται ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ»[2]. Και αφού της απάντησε ο
Χριστός: «ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καί ἡ ζωή. Ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἄν ἀποθάνῃ
ζήσεται∙ καί πᾶς ὁ ζῶν καί πιστεύων εἰς ἐμέ, οὐ μή ἀποθάνῃ εἰς τόν αἰῶνα»[3], επορεύθησαν στο μνήμα του
Λαζάρου, όπου έγινε το θαύμα της ανάστασής του. Επομένως, σύμφωνα με τά λόγια
του Χριστού, κανένας δεν πεθαίνει, όταν πιστεύει και είναι ενωμένος μαζί του,
γιατί ο Ίδιος ακριβώς είναι «ἡ ἀνάστασις καί ἡ ζωή». Ἀλλωστε οι τρείς αναστάσεις,
που έκανε ο Χριστός στην επίγεια δράση του, της θυγατέρας του Ιαείρου, του υιού
της χήρας της Ναΐν και του Λαζάρου, όπως και η δική του ανάσταση, αποτελούν
βεβαιώσεις και προοίμια της ανάστασης όλων των ανθρώπων κατά τη Δευτέρα
Παρουσία του.
Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023
2.4. Ανάσταση των νεκρών Γ΄.
του Άριστου Θουκυδίδη
Χημικού, M.Th.
(Εικόνα: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου