Κατά
τον Απόστολο Παύλο, η ανάσταση των σωμάτων θα γίνει, διότι το απαιτεί και η
θεία δικαιοσύνη: «Τούς γάρ πάντας ἡμᾶς φανερωθῆναι δεῖ ἔμπροσθεν τοῦ βήματος τοῦ
Χριστοῦ, ἵνα κομίσηται ἕκαστος τά διά τοῦ σώματος πρός ἅ ἔπραξεν, εἴτε ἀγαθόν εἴτε
κακόν»[1]. Επομένως έχει και το σώμα
μερίδιο στη δόξα ή στην καταδίκη του ανθρώπου και πάνω σ’αυτό συστοιχούν και οι
Πατέρες και οι Εκκλησιαστικοί συγγραφείς.
Ο Κύριλλος Ιεροσολύμων λέγει ότι πρέπει
να αναστηθεί το σώμα, διότι όλα τα επράξαμε με αυτό. «Βλασφημοῦμεν διά
στόματος, προσευχόμεθα διά στόματος∙ πορνεύομεν διά σώματος, ἁγνεύομεν διά
σώματος∙ ἁρπάζομεν διά χειρός, ἐλεημοσύνας δίδομεν διά χειρός ...», έτσι στη
μέλλουσα ζωή το σώμα θα συναπολαύσει «τῶν γενομένων»[2]. Αλλά και ο Θεολόγος
Γρηγόριος διδάσκει: «Μετά θάνατον καί ἔπειτα ἀπό τή Μέση Κατάσταση, ἡ ψυχή, ἀφοῦ ἀνακτήσει τό ἀδελφικό σῶμα, μέ τό ὁποῖο
συνέζησε, συνεπολέμησε καί συνεφιλοσόφησε, ἀπό τή γῆ, ἡ ὁποία καί τῆς τό ἔδωσε καί
στήν ὁποία τό εἶχε ἐμπιστευθεῖ-καί τοῦτο θά γίνει μέ τρόπο πού γνωρίζει ὁ Θεός,
ὁ ὁποῖος συνέδεσε σῶμα καί ψυχή καί κατόπιν τά χώρισε μέ τόν θάνατο-θά
κληρονομήσει μέ τό σῶμα τήν ἐκεῖ οὐράνια δόξα»[3].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου