Στην ευαγγελική περικοπή της Κρίσεως, φαίνεται κατ’ αρχήν ότι η Κρίση θα γίνει με κριτήριο την εντολή της αγάπης και της ελεημοσύνης και όσοι την ετήρησαν παρομοιάζονται με τα πρόβατα, που θα στηθούν δεξιά του βασιλέα Χριστού και θα κληρονομήσουν την ουράνιο βασιλεία, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν τήρησαν την εντολή της αγάπης και έδειξαν μίσος, που παρομοιάζονται σαν ερίφια και θα στηθούν αριστερά του Κριτού Χριστού, με καταληκτική πορεία την αιώνια Κόλαση. Βέβαια οι Πατέρες της Εκκλησίας, ερμηνεύοντας την περικοπή, λέγουν ότι η άσκηση της αγάπης, της ελεημοσύνης και φιλανθρωπίας προϋποθέτει την αναγέννηση του όλου ανθρώπου. Έτσι ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων ερμηνεύει λέγοντας, πως όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα ερίφια, ξεχωρίζοντας τα από το μαλακό και σκληρό μαλλί τους αντίστοιχα, έτσι και οι δίκαιοι που έχουν καθαρισθεί από τις αμαρτίες τους με τη μετάνοια και εξομολόγηση έχουν, «τάς πράξεις εἰς τό ἑξῆς ὡς ἔριον καθαρόν καί μένει ἀμόλυντος ἡ στολή » της ψυχής τους, εν αντιθέσει με τον αμετανόητο αμαρτωλό που «εὑρίσκεται τριχώδης (όπως το μαλλί των εριφίων)» όπως ο Ησαύ, που ήταν δασύτριχος και «φαῦλος» στη διάνοια[1].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου