Κατά
τη Δευτέρα Παρουσία, θα γίνει καθολική ανάσταση των νεκρών από του Αδάμ μέχρι
του τελευταίου κεκοιμημένου, καθώς και αλλαγή των σωμάτων των ζώντων ανθρώπων
και ενώ όλων τα σώματα θα αποβάλουν τη φθαρτότητα και θνητότητα, δεν θα είναι όλων
και ένδοξα. Και εξηγεί ο Κύριλλος Αλεξανδρείας: «Δίδωσι, γάρ, φησίν, ὁ Θεός ἑκάστῳ
τῶν σπερμάτων ἴδιον σῶμα. Ἐπειδή γάρ οὐχ ἅπαντας τούς κεκοιμημένους ἀναβιώσεσθαί
φησιν ἐν δόξῃ, κἄν εἰ πάντες ἐν ἀφθαρσίᾳ∙ οὐ γάρ που τοῖς ἀνεπιεικέσι καί τοῖς
τῶν φαύλων ἐργάταις τό ἐν εὐκλείᾳ τῇ παρά Θεοῦ στεφανοῦσθαι πρέπει»[1]. Έτσι δεν θα είναι η
ένδοξη ανάσταση κοινή για όλους, αλλά για εκείνους που έζησαν ενάρετα. Και
σημειώνει ο ιερός Χρυσόστομος: «Πάντες ἀναστησόμεθα ἄφθαρτοι, ἀλλ’οὐ
πάντες εἰς δόξαν, ἀλλ’ οἱ μέν εἰς
κόλασιν, οἱ δέ εἰς δόξαν»[2]. Συνεχίζοντας ο ίδιος
Πατέρας, ερμηνεύει την αφθαρσία των σωμάτων των αμετανόητων αμαρτωλών: «Τά
σώματα τῶν ἁμαρτωλῶν ἄφθαρτα ἀνίστανται καί ἀθάνατα∙ ἀλλ’ ἡ τιμή αὕτη, ἐφόδιον
αὐτοῖς κολάσεως γίνεται καί τιμωρία», ἀνίστανται ἄφθαρτα, γιά νά καίονται
«διαπαντός»[3]. Για
το ίδιο θέμα ο Κύριλλος Ιεροσολύμων σημειώνει ότι θα αναστηθούμε όλοι έχοντας
αιώνια σώματα, αλλά όχι τα ίδια...Αν κάποιος είναι αμετανόητος αμαρτωλός θα
λάβει σώμα αιώνιο, ώστε ενώ θα καίεται αιωνίως στη φωτιά της κολάσεως, να μήν
αφανίζεται[4].
[1] ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, Ἑρμηνεία εἰς τήν Πρός Κορινθίους Ἐπιστολήν
Α΄, P.
G. 74,
905AB.
[2] ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, Εἰς Ρωμ. Ὁμ. 5, 3 P. G. 60, 425.
[3] ΙΔΙΟΥ, Εἰς Κορ. Ὁμ. 41, 3 P.G. 61, 358∙ Περί τῆς τῶν νεκρῶν ἀναστάσεως, 8 P. G. 50, 430.
[4] ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ, Κατήχησις 18, 19 ΒΕΠΕΣ 39, 240 (16-20).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου