Πέραν από τις πιο πάνω
συνέπειες της πτώσης των πρωτοπλάστων, επισυνέβη και η κληρονομιά όχι της
ενοχής τους αλλά της ασθένειας της αμαρτίας στο ανθρώπινο γένος, αφού «διά τῆς
παρακοῆς τοῦ ἑνός ἀνθρώπου ἁμαρτωλοί κατεστάθησαν οἱ πολλοί»[1], κληρονομώντας τη νόσο ως
απόγονοι του Αδάμ. Γράφει σχετικά ο Άγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας: «Νενόσηκεν οὖν
ἡ φύσις τήν ἁμαρτίαν διά τῆς παρακοῆς τοῦ ἑνός, τουτέστιν Ἀδάμ∙ οὕτως ἁμαρτωλοί
κατεστάθησαν οἱ πολλοί, οὐχ ὡς τῷ Ἀδάμ συμπαραβεβηκότες, οὐ γάρ ἦσαν πώποτε, ἀλλ’
ὡς τῆς ἐκείνου φύσεως ὄντες τῆς ὑπό νόμον πεσούσης τόν τῆς ἁμαρτίας...»[2]. Πέραν της κληρονομιάς της
φθοράς και του θανάτου, που άφησε ο Αδάμ στο ανθρώπινο γένος, λόγω της αστοχίας
του στον Παράδεισο, συμπαρέσυρε στην τραγικότητα της φθοράς και του
θανάτου και όλη την κτίση. «Τῇ γάρ
ματαιότητι ἡ κτίσις ὑπετάγη»[3], με αποτέλεσμα να
επικρατεί στη φύση αταξία και δυσαρμονία, να διαταραχθούν οι αρμονικές σχέσεις
του ανθρώπου με το περιβάλλον του, να επέλθει η αποσύνθεση σε όλο τον φυσικό
κόσμο. Ολόκληρη η κτίση «συστενάζει και συνωδίνει»[4] και κατά κάποιο τρόπο «ἐδηλητηριάσθη
ἀπό τήν πτωμαḯνην τῆς ἀποσυνθέσεως τοῦ ἀνθρώπου»[5].
Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022
1.2. Η πτώση του ανθρώπου και οι συνέπειές της Ζ΄.
του Άριστου Θουκυδίδη
Χημικού, M.Th.
(Σχέδιο: Αλεξία Φιλίππου)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου