Μανουὴλ
Βρυέννιος (14ος αἰῶνας). ᾿Εξοχώτατος θεωρητικὸς μουσικὸς τῆς ἐποχῆς ἐκείνης. ῎Εγραψε
σύγγραμμα μουσικῆς, ποὺ
περιεῖχε πολλὰ στοιχεία ἀπὸ τὴν ᾿Αρχαία μουσικὴ (Εὐκλείδη, ᾿Αριστόξενου, Πτολεμαίου κ.ἄ.). Τὸ ἔργο αὐτὸ ἔγινε ἀφορμὴ ἐρευνῶν γιὰ τὶς ἀλλοιώσεις τῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς μας μουσικῆς. Ὁ Χρύσανθος ἐκ Μαδύτου στὸ“Μέγα Θεωρητικὸ” - ἔκδοση 1832, ἀναφέρεται ἐκτεταμένα στὸ μουσικὸ ἔργο τοῦ Βρυεννίου.
Γρηγόριος Παλαμᾶς (14ος αἰῶνας). Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης. Σπουδαῖος ᾀσματογράφος τῆς ᾿Εκκλησίας. Διέπρεψε περὶ τὸ 1374, καὶ ἔγραψε πολλὰ ἔργα. Πολλὲς φορὲς συγχέεται μὲ τὸν Παλαμᾶ ἐξ ᾿Αγχιάλου, ποιητὴ καὶ μελοποιὸ στὰ τέλη τοῦ 14ου αἰώνα, ἀρχὲς 15ου αἰώνα.
Θεόδουλος
ὁ Ἁγιορείτης (14ος αἰῶνας), κατὰ κόσμον Θωμᾶς Θηκαρᾶς. Μελοποίησε διάφορα
μαθήματα, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τὸ “προσφώνησις τῷ Μεγάλῳ Δαμασκηνῷ” , ὅπως καὶ
ἕνα“᾿Αλληλουάριον” τοῦ ᾿Αποστόλου. Συνέθεσε ἐπίσης καὶ δύο προπαίδειες:
“Μέθοδος πάνυ ὠφέλιμος εἰς μαθητὰς ἀρχαρίους καὶ περὶ σημαδοφώνων” καὶ“ἑτέρα μέθοδος τῶν μεγάλων σημαδίων”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου