Συνέσιος ὁ Κυρηναῖος (4ος - 5ος αἰῶνας) ᾿Επίσκοπος Κυρήνης Αἰγύπτου. ᾿Εξαίρετος μουσικὸς καὶ ὑμνογράφος. Στὰ ἔργα του ἀναφέρεται συχνὰ σὲ μουσικοὺς ὅρους καὶ μουσικὰ ὄργανα. Μελοποίησε 10 λυρικοὺς ᾿Εκκλησιαστικοὺς ὕμνους, ποὺ δὲν τοὺς οἰκειοποιήθηκε ἡ ᾿Εκκλησία, γιατὶ δὲν εἶχαν τὴν ἁπλότητα τῆς Χριστιανικῆς ποίησης. ῎Εγραψε ἐπίσης 155 ἐπιστολές.
᾿Ισίδωρος ὁ Πηλουσιώτης (440). Μαθητὴς τοῦ ᾿Ιωάννη Χρυσοστό-μου, διακρίθηκε καὶ ὡς μελῳδός. ῎Εδωσε Θεολογικὴ ἑρμηνεία τῶν μουσικῶν ὀργάνων, περὶ τῶν ὁποίων γίνεται μνεία στὴν ψαλμῴδηση στίχων ἀπὸ τὸ βιβλίο τῶν Ψαλμῶν. (᾿Ιδὲ Κεφ. Θ΄).
Πρόκλος (5ος αἰῶνας). ᾿Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, ποιητὴς τοῦ Τρισαγίου ὕμνου.
᾿Ανατόλιος (5ος αἰῶνας). Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Ποιητὴς τῶν “᾿Αναστάσιμων Στιχηρῶν”, “᾿Ανατολικά”.
᾿᾿Ανδρέας ὁ Πυρρὸς (5ος αἰῶνας). ῎Εγραψε τὰ στιχηρὰ προσόμοια σὲ ἦχο Βο“Ποίοις εὐφημιῶν στέμμασιν” καὶ πολλὰ ἄλλα.
Κῦρος Σμύρνης (5ος αἰῶνας). ῎Εγραψε τὴν ἀκολουθία τοῦ Ἁγιασμοῦ τῶν Θεοφανίων.
Κύριλλος
᾿Αλεξανδρείας (5ος αἰῶνας). Σ᾿ αὐτὸν ἀποδίδονται ὁ τριαδικὸς ὕμνος“ὁ μονογενὴς
Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ”, ποὺ
συν-αριθμήθηκε στοὺς ὕμνους τῆς Θείας Λειτουργίας ἐπὶ ᾿Ιουστινιανοῦ, τὸ ἐγκώμιο
τῆς Θεοτόκου “῎Αξιόν ἐστιν...” καὶ τὸ εὐχαριστήριο
ἀπολυτίκιο “Θεοτόκε Παρθένε”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου