Χριστόδουλου Βασιλειάδη
Ο απόστολος των εθνών Παύλος στην
Α’ προς Κορινθίους επιστολή, αναφερόμενος στα δικαιώματα, τα οποία έχουν οι
απόστολοι, διερωτάται: «η μόνον αυτός (ο Παύλος) και ο Βαρνάβας δεν έχουν το
δικαίωμα να εργάζονται βιοποριστικό επάγγελμα, όπως κάνουν και οι άλλοι
απόστολοι, και να ζουν από τα βοηθήματα, που με αγάπη θα τους προσφέρουν οι
μαθητές τους. Από αυτό το χωρίο εξάγεται το συμπέρασμα, ότι ο Βαρνάβας εθεωρείτο,
τόσο από τον απόστολο Παύλο, όσο και από την πρώτη χριστιανιή κοινότητα, ως
ισότιμος των αποστόλου Βαρνάβα μαζί με τον Παύλο «Αποστόλους» (Πραξ.
Ιδ΄,4-14)».
2. Χειραγωγία του Παύλου από τον
Βαρνάβα.
Η προθυμία, με την οποία ενέκρινε
τις ενέργειες των ιεραποστόλων της Αντιόχειας, και η αγαλλίαση του για τη
διάδοση του κηρύγματος μαρτυρούν για την ευρεία προοπτική του αποστόλου Βαρνάβα
στο χριστιανικό έργο. Στις αρχές αυτές οφείλει πολλά η μετέπειτα δράση του
αποστόλου των εθνών Παύλου.
«Παραγενόμενος δε ο Σαύλος εις
Ιεροσόλυμα επείρατο κολλάσθαι τοις μαθηταίς και πάντες εφοβούντο αυτόν, μή
πιστέυοντας ότι εστί μαθητής. Βαρνάβας δε επιλαβόσατο αυτοις πως εν τη οδω είδε
τον Κύριον και ότι ελάλησεν αυτώ, πως εν Δαμασκώ επαρρησιάσατο εν τω ονόματι
του Ιησού»(Πραξ. θ΄, 26-27). Από το χωρίο αυτό συμπεραίνουμε ότι πρώτος ο
Βαρνάβας έφερε τον Παύλο σε επαφή με τους καχύποπτους , λόγω της προγενέστερης
αντιχριστιανικής πρώτος στα πρώτα του ιεραποστολικά βήματα.
(συνεχίζεται)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου