2. Η Θεολογία των Πράξεων των Αποστόλων
Ο ευαγγελιστής Λουκάς, με τη συγγραφή του βιβλίου των
Πράξεων των Αποστόλων, αναδεικνύεται σε μεγάλο θεολόγο της Εκκλησίας μας. Δεν
έχει απλά συλλέξει, ταξινομήσει και παραθέσει υλικό από την πρώτη ζωή των
χριστιανών, αλλά με την έκθεση των γεγονότων, σε κάθε στίχο των Πράξεων,
παραθέτει και μια θεολογία της Εκκλησίας μας. Αυτή η θεολογία των Πράξεων των
Αποστόλων έχει τις βάσεις της και στηρίζεται στον ιστορικό πυρήνα των γεγονότων
της ζωής της πρώτης Εκκλησίας. Σε καμία περίπτωση η θεολογία αυτή δεν μπορεί να
θεωρηθεί ως αυθαίρετο δημιούργημα του συγγραφέα των Πράξεων.
«Η
φιλολογική ανάλυση του τίτλου των «Πράξεων των Αποστόλων» δεν αποδίδει το
ουσιαστικό περιεχόμενό τους. Δεν πρόκειται για «πράξεις» δηλαδή κατορθώματα των
αποστόλων ή μερικών από τους αποστόλους. Η θεολογική μόνο θεώρηση του τίτλου
του βιβλίου οδηγεί στο ορθό συμπέρασμα ότι οι «Πράξεις των Αποστόλων»
περιλαμβάνουν «Πράξεις» της Εκκλησίας με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος»[i]. Το Άγιο Πνεύμα είναι αυτό, που πραγματικά
φωτίζει, καθοδηγεί και ενδυναμώνει τους αποστόλους, για να μπορέσουν έτσι να
διαδώσουν το ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη, από τα Ιεροσόλυμα μέχρι τα πέρατα της γης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου