Ερμηνεύοντας, λοιπόν, και ο άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης το
χωρίο αυτό, αναφέρει τα εξής: «Διά την αφορμήν λοιπόν αυτήν εδόθη ο νόμος εις
τους τοιούτους αμαρτωλούς Ιουδαίους, δια να εμποδίση τας κακίας αυτών· το
οποίον τούτο και αλλαχού ο Παύλος δηλών έλεγε ¨Τι ούν ο νόμος; των παραβάσεων
χάριν προσετέθη¨ (Γαλ. γ’ 19). Εις δε
τους δικαίους δεν είναι αναγκαίος ο παλαιός νόμος, ωσάν οπού αυτοί δεν κλίνουσι
εις τας παραβάσεις, ούτε πράττουσι τα ειρημένα αμαρτήματα»8.
Για τους ανθρώπους που δεν έχουν νόμο (τους άνομους) και τους ανυπότακτους, τους αμαρτωλούς και ασεβείς, μεταξύ των οποίων και οι αρσενοκοίτες, βρίσκεται ο νόμος. «Εδώ απαριθμεί ο απόστολος κατ’ είδος τα αμαρτήματα, δια να καταπείση τους εξ Ιουδαίων να εντραπούν, πως ο νόμος είχε επιστασίαν επάνω εις τοιούτους κακούς· όλα δε τα μαρτήματα ταύτα είχον οι Ιουδαίοι οι τον νόμον ακολουθούντες»9.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου