Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Οι απόστολοι Βαρνάβας και Παύλος στην Κύπρο Θ΄.

του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Σκίτσο: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

1. Οι απαρχές του χριστιανισμού στην Κύπρο

Το ξεκίνημα του χριστιανισμού στην Κύπρο αποτελεί σταθμό και ορόσημο στην εκκλησιαστική ιστορία ειδικά, αλλά και πιο γενικά στην πολιτιστική ανάπτυξη του νησιού. Οι απαρχές του χριστιανισμού στην Κύπρο συμβάλλουν σημαντικά στη διάδοση του λόγου του Θεού προς όλα τα έθνη.

2. Ο απόστολος Βαρνάβας

Ο απόστολος Λουκάς διέσωσε στις Πράξεις των Αποστόλων ένα σημαντικό μέρος από τη δράση του αποστόλου Βαρνάβα για τους εξής λόγους:

1. Ο απόστολος Βαρνάβας ήταν μια εξέχουσα μορφή της πρώτης χριστιανικής κοινότητας, και έχαιρε ιδιαίτερης αγάπης και εκτίμησης από τους αποστόλους.

2. Έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στη διάδοση του ευαγγελίου στον εθνικό κόσμο.

3. Ήταν γενναιόδωρη η οικονομική του προσφορά στην πρώτη χριστιανική κοινότητα και

4. Η προσφορά του αυτή παρουσιάζεται ως παράδειγμα προς μίμηση σε αντιδιαστολή με τη συμπεριφορά του Ανανία και της Σαπφείρας[1].

Ο απόστολος Βαρνάβας συμμετείχε ενεργά στη ζωή της πρώτης χριστιανικής κοινότητας των Ιεροσολύμων, που συγκροτήθηκε κυρίως κατά την ημέρα της Πεντηκοστής[2]. Μετά την Πεντηκοστή είναι η πρώτη φορά, που χρησιμοποιείται ο όρος «Παράκλητος – υιός παρακλήσεως» για τον Βαρνάβα (Πραξ. δ΄ ,36).

Τελικά, ο ισχυρισμός της σχολής της Τυβίγγης ότι δύο μόνον ηγέτες διακρίνονταν στον αρχέγονο χριστιανισμό, ο Πέτρος (ως αρχηγός των Ιουδαιοχριστιανών) και ο Παύλος (ως αρχηγός των Ελληνιστών χριστιανών), ελέγχεται ως ανακριβής. «Η μεγάλη προσφορά και ιδιαίτερη διάκριση του Βαρνάβα στην πρώτη Εκκλησία δείχνει ότι ο Κύπριος λευίτης δεν ήταν ένας απλός βοηθός και ακόλουθος του Παύλου, αλλά εφάμιλλος του αποστόλου των εθνών»[3].

Η μαγεία στο πρόσωπο του μάγου Βαριησού συντρίβεται από τον χριστιανισμό, τον οποίο εκπροσωπούν οι απόστολοι και έτσι ο ανθύπατος Σέργιος Παύλος μεταστρέφεται στον χριστιανισμό.

Από την διήγηση αυτή των Πράξεων των Αποστόλων φαίνεται ξεκάθαρα ότι «η Κύπρος είναι ο πρώτος σταθμός της οργανωμένης ιεραποστολικής δράσης έξω από την Παλαιστίνη»[4]. Επίσης επιβεβαιώνεται η απρόσκοπτη πορεία του ευαγγελίου από τα Ιεροσόλυμα, που υπήρξε η αρχή του ευαγγελίου, μέχρι τη Ρώμη.

(συνεχίζεται)

[1] Βλ. όπ.π., σ 63. Πρβλ. Πράξ. ε, 1-11.

[2] Βλ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, Απαρχές, σ. 64.

[3] Όπ.π., σ. 221.

[4] Όπ.π., σ. 222.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου