του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Σκίτσο: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)
Ἑρμηνεύοντας, λοιπόν, καί ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ ἁγιορείτης
τό χωρίο αὐτό, ἀναφέρει τά ἑξῆς: «Διά τήν ἀφορμήν λοιπόν αὐτήν ἐδόθη ὁ νόμος εἰς
τούς τοιούτους ἁμαρτωλούς Ἰουδαίους, διά νά ἐμποδίσῃ τάς κακίας αὐτῶν∙ τό ὁποῖον
τοῦτο καί ἀλλαχοῦ ὁ Παῦλος δηλῶν ἔλεγε: ¨Τί οὖν ὁ νόμος; τῶν παραβάσεων χάριν
προσετέθη¨ (Γαλ. γ’ 19). Εἰς δέ τούς δικαίους δέν εἶναι ἀναγκαῖος ὁ παλαιός
νόμος, ὡσάν ὁποῦ αὐτοί δέν κλίνουσιν εἰς τάς παραβάσεις, οὔτε πράττουσι τά εἰρημένα
ἁμαρτήματα»[1].
Γιά τούς ἀνθρώπους πού δέν ἔχουν νόμο (τούς ἀνόμους) καί
τούς ἀνυποτάκτους, τούς ἁμαρτωλούς καί ἀσεβεῖς, μεταξύ τῶν ὁποίων καί οἱ ἀρσενοκοῖτες,
βρίσκεται ὁ νόμος. «Ἐδῶ ἀπαριθμεῖ ὁ ἀπόστολος κατ’ εἶδος τά ἁμαρτήματα, διά νά
καταπείσῃ τούς ἐξ Ἰουδαίων νά ἐντραποῦν,
πῶς ὁ νόμος εἶχεν ἐπιστασίαν ἐπάνω εἰς τοιούτους κακούς∙ ὅλα δέ τά ἁμαρτήματα
ταῦτα εἶχον οἱ Ἰουδαῖοι οἱ τόν νόμον ἀκολουθοῦντες»[2].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου