Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΣΜΟΣ Γ΄.

του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Φορητή εικόνα: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)

        Σύμφωνα λοιπὸν μὲ τοὺς Προτεστάντες, μετὰ τὴ γέννηση τοῦ Κυρίου, ἡ Παναγία ἦλθε σὲ σχέση μὲ τὸν Ἰωσήφ, μὲ τὸν ὁποῖο ἀπέκτησε παιδιά, τὰ ὁποῖα ὀνομάζονται στὴν Ἁγία Γραφὴ σὰν ἀδελφοὶ τοῦ Κυρίου. Ὅμως ἀδελφοὶ τοῦ Κυρίου μπορεῖ νὰ εἶναι καὶ στενὰ συγγενικά Του πρόσωπα, προερχόμενα εἴτε ἀπὸ τὸν προηγούμενο γάμο τοῦ Ἰωσήφ, εἴτε ἀπὸ τὴν οἰκογένεια τῆς Θεοτόκου. Στὴν Ἁγία Γραφὴ ἔχουμε πολλὰ χωρία, στὰ ὁποῖα ἀναφέρεται ὁ ὅρος «ἀδελφός», μὲ τὴν ἔννοια τοῦ ἐξαδέλφου[1].

        Οἱ Προτεστάντες ἀκόμη στηρίζουν τὴν πλάνη τους αὐτὴ στὸ εὐαγγελικὸ χωρίο, ποὺ λέγει ὅτι «καὶ οὐκ ἐγίνωσκεν αὐτὴν ἕως οὗ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον»[2]. Σύμφωνα μὲ τὴν ἑρμηνεία ποὺ δίνουν οἱ Προτεστάντες σὲ αὐτὸ τὸ χωρίο, ἡ Παναγία δὲν ἦλθε σὲ συζυγικὴ σχέση, μέχρις ὅτου γέννησε τὸν Ἰησοῦ. Ἀφοῦ τὸν γέννησε, τότε ἦλθε σὲ σχέση μὲ τὸν Ἰωσήφ. Ὅμως ἐδῶ ἡ ἑρμηνεία ποὺ δίνουν τῆς φράσης «ἕως οὗ» εἶναι λανθασμένη. Ἡ φράση αὐτὴ δὲν σημαίνει «μέχρις ὅτου», ἀλλὰ «οὔτε καὶ ὅταν ἀκόμη». Ὁ χρονικὸς προσδιορισμὸς «ἕως οὗ» ἀναφέρεται σὲ ἕνα ὁρισμένο χρονικὸ σημεῖο, ἀλλὰ ἡ συνέχεια δὲν καθορίζεται.

(συνεχίζεται)

[1] Βλ. Γέν. Ιβ΄ 5: «καὶ ἔλαβεν Ἄβραμ Σάραν τὴν γυναῖκα αὐτοῦ καὶ τὸν Λὼτ υἱὸν τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ...».  Γέν. ιγ΄ 8: «εἶπε δὲ Ἄβραμ τῷ Λώτμὴ ἔστω μάχη ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τῶν ποιμένων μου καὶ ἀνὰ μέσον τῶν ποιμένων σου, ὅτι ἄνθρωποι ἀδελφοὶ ἔσμεν ἡμεῖς». Γεν. κθ΄ 15: «Εἶπε δὲ Λάβαν τῷ Ἰακώβὅτι γὰρ ἂδελφός μου εἶ, οὐ δουλεύσεις δωρεάν».

[2] Ματθ. α΄ 25.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου