Παρόμοια καὶ ἡ λέξη «πρωτότοκος»[1]
δὲν σημαίνει κατ’ ἀνάγκη τὸν πρῶτο μεταξὺ πολλῶν ἀδελφῶν, ἀλλὰ αὐτόν, ὁ ὁποῖος
γεννήθηκε πρῶτος, ἄσχετα ἂν ἀκολουθοῦν ἢ ὄχι ἄλλοι ἀδελφοί. Ἡ συνεχεια
παραμένει πάλιν ἀκαθόριστη. Στὸ βιβλίο τῆς Ἐξόδου. ὅπου ἀναφέρεται ἡ ἀναέωση τῆς
Διαθήκης, ἀναφέρεται ὅτι «πᾶν διανοῖγον μήτραν ἐμοί, τὰ ἀρσενικά, πᾶν
πρωτότοκον μόσχου καὶ πρωτότοκον προβάτου», δηλαδὴ κάθε πρωτότοκο ἀρσενικὸ παιδὶ
ἀνήσει σὲ μένα, ὅπως καὶ κάθε πρωτογέννητο προβάτου καὶ μόσχου. Ἐδῶ πάλιν δὲν
καθορίζεται ἂν ἀκολουθοῦν ἢ ὄχι ἄλλα παιδιὰ ἢ πρόβατα καὶ μόσχοι.
[1] Ματθ. α΄ 25: «καὶ οὐκ ἐγίνωσκεν αὐτὴν ἕως οὗ ἔτεκε τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον». Δηλαδὴ δὲν ἦλθε σὲ σχέση συζυγικὴ μαζί της, οὔτε καὶ ὅταν ἀκόμη γέννησε τὸν πρῶτο καὶ μονάκριβο υἱό της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου