Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

«ΟΥ ΜΟΙΧΕΥΣΕΙΣ» Γ΄.

του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Σκίτσο: Xριστόδουλου Βασιλειάδη)

Στὴν κυριολεξία πορνεία ὀνομάζεται ἡ ἱκανοποίηση τῶν σαρκικῶν ὀρέξεων μὲ χρήματα. Ὅμως ἐκτὸς ἀπὸ τὴν κύρια σημασία της, ἡ λέξη πορνεία εἶχε ἀνέκαθεν καὶ τὴ σημασία τῆς σαρκικῆς σχέσεως δύο ἑτεροφύλων προσώπων, χωρὶς νὰ ὑπάρχῃ χρηματικὴ δοσοληψία. Μέσα στὴν Καινὴ Διαθήκη εἶναι ξεκάθαρο, ὅτι μοιχεία ἢ πορνεία εἶναι ἡ σεξουαλικὴ πράξη, ποὺ γίνεται ἐκτὸς τοῦ γάμου καὶ δὲν γίνεται καμιὰ διάκριση ἂν αὐτὴ ἡ πράξη γίνεται μὲ ἀμοιβὴ ἢ «ἀπὸ ἀγάπη».

        Στὴν περίπτωση τῆς Σαμαρείτιδας, μετέπειτα ἁγίας Φωτεινῆς, βλέπουμε ὅτι αὐτὴ εἶχε τελέσει πέντε νόμιμους γάμους, καὶ τώρα συζοῦσε μὲ κάποιον ἄντρα ἀσφαλῶς «ἐξ ἀγάπης». Ὁ Κύριος ὅμως τὴν ἐλέγχει καὶ ἀρνεῖται πὼς ἡ σχέση αὐτὴ εἶναι νόμιμη καὶ ἀποδεκτή. Στὸ ἴδιο μῆκος κύματος κινεῖται καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὁ ὁποῖος συμβουλεύει τοὺς ἄγαμους ἄνδρες καὶ τὶς χῆρες γυναῖκες ἂν δὲν μποροῦν νὰ ἐγκρατεύωνται, νὰ παντρευτοῦν. Δὲν τοὺς εἶπε νὰ ἔχουν ἐξώγαμες σεξουαλικὲς σχέσεις. Στὴν Α΄ πρὸς Κορινθίους ἐπιστολή του ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν ἀναφέρει: «Εἶσαι δεμένος μὲ τὰ δεσμὰ τοῦ γάμου μὲ γυναῖκα; Μὴ ζητῇς νὰ λυθῇς ἀπὸ τὸ δεσμὸ αὐτὸ τῆς γυναίκας. Εἶσαι ἐλεύθερος ἀπὸ τὰ δεσμὰ τοῦ γάμου μὲ γυναῖκα; Μὴ ζητῇς σύζυγο. Ἀλλὰ καὶ ἂν ἔλθῃς σὲ γάμο, δὲν διαπράττεις καμιὰ ἁμαρτία»[1]. Στὸ χωρίο αὐτὸ ὁ ἀπόστολος Παῦλος βλέπει μιὰ σχέση ἀναμάρτητη: Τὴ σχέση, ποὺ ἔχει ὁ ἄνδρας καὶ ἡ γυναῖκα μέσα στὸν γάμο. Δὲν συμβουλεύει τὸν ἄνδρα ἢ τὴν γυναῖκα νὰ ἔχουν σχέσεις «ἐξ ἀγάπης», ἔξω ἀπὸ τὸ γάμο. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει ἀκόμη ὅτι «ἔχει διαδοθῇ καὶ εἶναι γνωστὸ παντοῦ, ὅτι ἐπικρατεῖ μεταξύ σας πορνεία, καὶ τέτοια μάλιστα φοβερὴ πορνεία, ἡ ὁποία οὔτε καὶ μεταξὺ αὐτῶν τῶν εἰδωλολατρῶν δὲν ἀναφέρεται, ὥστε κάποιος ἀπὸ σᾶς νὰ συζῇ μὲ τὴ γυναῖκα τοῦ πατέρα του, δηλαδὴ μὲ τὴν μητρυιά του»[2]. Ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς συζοῦσε μὲ τὴν μητρυιά του ἀσφαλῶς «ἐξ ἀγάπης» καὶ ὄχι μὲ χρηματικὴ ἀμοιβή. Καὶ ὅμως ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν θεωρεῖ τὴν ἀθέμιτη αὐτὴ συζυγία πορνεία.

(συνεχίζεται)

[1] «Δέδεσαι γυναικί; μὴ ζήτει λύσιν. Λέλυσαι ἀπὸ γυναικός; μὴ ζήτει γυναῖκα. Ἐὰν δὲ καὶ γήμῃς οὐχ ἤμαρτες». (Α΄ Κορ. ζ΄ 27-28).

[2] «Ὅλως ἀκούεται ἐν ὑμῖν πορνεία, καὶ τοιαύτη πορνεία, ἥτις οὐδὲ ἐν τοῖς ἔθνεσιν ὀνομάζεται, ὥστε γυναῖκα τινὰ τοῦ πατρὸς ἔχειν». (Α΄ Κορ. 5, 1).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου