Στὴν κυριολεξία πορνεία ὀνομάζεται
ἡ ἱκανοποίηση τῶν σαρκικῶν ὀρέξεων μὲ χρήματα. Ὅμως ἐκτὸς ἀπὸ τὴν κύρια σημασία
της, ἡ λέξη πορνεία εἶχε ἀνέκαθεν καὶ τὴ σημασία τῆς σαρκικῆς σχέσεως δύο ἑτεροφύλων
προσώπων, χωρὶς νὰ ὑπάρχῃ χρηματικὴ δοσοληψία. Μέσα στὴν Καινὴ Διαθήκη εἶναι
ξεκάθαρο, ὅτι μοιχεία ἢ πορνεία εἶναι ἡ σεξουαλικὴ πράξη, ποὺ γίνεται ἐκτὸς τοῦ
γάμου καὶ δὲν γίνεται καμιὰ διάκριση ἂν αὐτὴ ἡ πράξη γίνεται μὲ ἀμοιβὴ ἢ «ἀπὸ ἀγάπη».
Στὴν
περίπτωση τῆς Σαμαρείτιδας, μετέπειτα ἁγίας Φωτεινῆς, βλέπουμε ὅτι αὐτὴ εἶχε
τελέσει πέντε νόμιμους γάμους, καὶ τώρα συζοῦσε μὲ κάποιον ἄντρα ἀσφαλῶς «ἐξ ἀγάπης».
Ὁ Κύριος ὅμως τὴν ἐλέγχει καὶ ἀρνεῖται πὼς ἡ σχέση αὐτὴ εἶναι νόμιμη καὶ ἀποδεκτή.
Στὸ ἴδιο μῆκος κύματος κινεῖται καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ὁ ὁποῖος συμβουλεύει τοὺς
ἄγαμους ἄνδρες καὶ τὶς χῆρες γυναῖκες ἂν δὲν μποροῦν νὰ ἐγκρατεύωνται, νὰ
παντρευτοῦν. Δὲν τοὺς εἶπε νὰ ἔχουν ἐξώγαμες σεξουαλικὲς σχέσεις. Στὴν Α΄ πρὸς
Κορινθίους ἐπιστολή του ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν ἀναφέρει: «Εἶσαι δεμένος μὲ τὰ
δεσμὰ τοῦ γάμου μὲ γυναῖκα; Μὴ ζητῇς νὰ λυθῇς ἀπὸ τὸ δεσμὸ αὐτὸ τῆς γυναίκας. Εἶσαι
ἐλεύθερος ἀπὸ τὰ δεσμὰ τοῦ γάμου μὲ γυναῖκα; Μὴ ζητῇς σύζυγο. Ἀλλὰ καὶ ἂν ἔλθῃς
σὲ γάμο, δὲν διαπράττεις καμιὰ ἁμαρτία»[1].
Στὸ χωρίο αὐτὸ ὁ ἀπόστολος Παῦλος βλέπει μιὰ σχέση ἀναμάρτητη: Τὴ σχέση, ποὺ ἔχει
ὁ ἄνδρας καὶ ἡ γυναῖκα μέσα στὸν γάμο. Δὲν συμβουλεύει τὸν ἄνδρα ἢ τὴν γυναῖκα
νὰ ἔχουν σχέσεις «ἐξ ἀγάπης», ἔξω ἀπὸ τὸ γάμο. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει ἀκόμη ὅτι
«ἔχει διαδοθῇ καὶ εἶναι γνωστὸ παντοῦ, ὅτι ἐπικρατεῖ μεταξύ σας πορνεία, καὶ
τέτοια μάλιστα φοβερὴ πορνεία, ἡ ὁποία οὔτε καὶ μεταξὺ αὐτῶν τῶν εἰδωλολατρῶν δὲν
ἀναφέρεται, ὥστε κάποιος ἀπὸ σᾶς νὰ συζῇ μὲ τὴ γυναῖκα τοῦ πατέρα του, δηλαδὴ μὲ
τὴν μητρυιά του»[2].
Ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς συζοῦσε μὲ τὴν μητρυιά του ἀσφαλῶς «ἐξ ἀγάπης» καὶ ὄχι μὲ
χρηματικὴ ἀμοιβή. Καὶ ὅμως ὁ ἀπόστολος τῶν ἐθνῶν θεωρεῖ τὴν ἀθέμιτη αὐτὴ
συζυγία πορνεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου