Κυριακή 23 Μαΐου 2021

ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ, ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ, KΔ

του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Φωτογραφία: Αλεξία Φιλίππου)

30. ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΕΥΣΕΒΙΟ

Περὶ ἱερωσύνης

«Σὲ τοποθέτησα φρουρό», λέει ἡ ἁγία Γραφή, «καὶ ὅταν δεῖς τὸ ἐχθρικὸ σπαθὶ νὰ ἔρχεται, θὰ τὸ ἀναγγείλεις»[1]. Καὶ ἐὰν βέβαια ξυπνήσουν καὶ ἔλθουν σὲ ἐγρήγορση καὶ βιαστοῦν νὰ ὑπακούσουν στὴν ἀρετή, θὰ κερδίσεις καὶ ἐσὺ καὶ ἐκεῖνοι τὴ σωτηρία. Ἐὰν ὅμως ἐκεῖνοι κλείσουν τὰ αὐτιά τους σὰν τὶς ὀχιές[2], ἐσὺ ἔκανες αὐτὸ ποὺ ἦταν ὑποχρέωσή σου. Πρόσεχε λοιπὸν νὰ μὴ δίνεις τὴ μαρτυρία σου μόνο μὲ τὰ λόγια καὶ νὰ φαίνεσαι ἀκατάλληλος καὶ νικημένος στὰ ἔργα, παραχωρώντας τὴν ἐξουσία σου σὲ ὅσους σὲ περιτριγυρίζουν καὶ πουλώντας μὲ ἀσέβεια τὴ χάρη αὐτή. Γιατὶ μπροστὰ στὸ ἀδωροδόκητο καὶ φοβερὸ δικαστήριο οὔτε χειροτονίες ἐπιτρέπονται μὲ χρήματα, οὔτε νὰ ἀγνοεῖται ἡ ζωὴ τῶν ὑποψηφίων, οὔτε νὰ προβάλλονται ἄλλοι ὡς αἴτιοι τῆς ἁμαρτίας. Γιατὶ οὔτε τὸν Ἀδὰμ ἀπάλλαξε ἀπὸ τὴν κατηγορία καὶ τὴν τιμωρία ἡ ἀπάντηση ποὺ ἔδωσε, κατηγορώντας ἀπολογούμενος τὴ γυναίκα του, ὅτι μὲ δική της προτροπὴ ἔφαγε ἀπὸ τοὺς ἀπαγορευμένους καρπούς[3].

 

32. ΣΤΟΝ ΔΟΣΙΘΕΟ

Ὅτι ὁ ἱερέας πρέπει νὰ εἶναι λυχνάρι ποὺ φωτίζει

Ὁ Θεὸς ἀνάβει σὰν λυχνάρι τὸν ἱερέα καὶ τὸν τοποθετεῖ στὸ ἀξίωμά του σὰν σὲ λυχνοστάτη[4], γιὰ νὰ ἀκτινοβολεῖ καὶ νὰ φωτίζει τὴν Ἐκκλησία καὶ μὲ τοὺς λόγους τῆς ἀλήθειας καὶ μὲ τὶς πράξεις, ποὺ εἶναι ἀπαλλαγμένες ἀπὸ τὸ σκοτάδι, ὥστε βλέποντας οἱ ἄνθρωποι τὶς ἀκτίνες τοῦ ζωογόνου φωτός, νὰ κατευθύνονται πρὸς ἐκεῖνες καὶ νὰ δοξάζουν τὸν Πατέρα τῶν φώτων. Ἔχεις λοιπὸν σύντομη τὴν ἀπάντηση στὶς ἐρωτήσεις σου[5].

(συνεχίζεται) 



[1] Ἰεζ. 33, 3-9.

[2] Ψαλμ. 57, 5.

[3] Γεν. 3, 12. ΙΣΙΔΩΡΟΥ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΟΥ, Ἅπαντα τὰ ἔργα 1, ἐκδ. ΕΠΕ, Ἐλευθερίου Μερετάκη, Θεσσαλονίκη 2000, σσ. 55-57.

[4] Ματθ. 5, 14-16.

[5] ΙΣΙΔΩΡΟΥ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΟΥ, Ἅπαντα τὰ ἔργα 1, ἐκδ. ΕΠΕ, Ἐλευθερίου Μερετάκη, Θεσσαλονίκη 2000, σ. 57.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου