Κυριακή 2 Μαΐου 2021

ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ B

του Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Φωτογραφία Αλεξία Φιλίππου)

Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπέφευγαν μὲ κάθε μέσο τὴν ἱερωσύνη ὡς ἕνα ἐπιπρόσθετο φορτίο στὶς πλάτες τοῦ ἱερέα, ἀφοῦ ὁ κληρικὸς θὰ λογοδοτήσῃ στὸν Κύριο ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως ὄχι μόνο γιὰ τὸν ἑαυτό του ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ ποίμνιό του, τὶ φροντίδα κατέβαλε γιὰ νὰ τὸ προστατεύσῃ καὶ νὰ τὸ ὁδηγήσῃ εἰς νομὰς σωτηρίους.

Ἐξ ἄλλου ὁ σκοπὸς τοῦ ἀνθρώπου δὲν εἶναι νὰ γίνῃ ἱερέας ἀλλὰ ἅγιος. Πολλοὶ παλαιοὶ καὶ σημερινοὶ ἅγιοι καὶ ἐνάρετοι ἄνδρες τῆς Ἐκκλησίας μας δὲν ἦσαν κληρικοί, ὅπως ὁ ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ μακαριστὸς Θεόκλητος Διονυσιάτης καὶ πολλοὶ ἄλλοι. Ὁποιοσδήποτε μπορεῖ νὰ γίνῃ ἅγιος, ὅμως ὁποιοσδήποτε ἅγιος δὲν μπορεῖ νὰ γίνῃ ἱερέας. Ἕνας φονιὰς ἢ ἕνας πόρνος ἢ μοιχὸς μπορεῖ νὰ γίνῃ ἅγιος, νοουμένου ὅτι μετανοήσει εἰλικρινά, δὲν μπορεῖ ὅμως νὰ γίνῃ ἱερέας ἔστω καὶ ἂν κάνῃ θαύματα ἢ ἂν ἀναστήσῃ νεκρούς. Ἡ ἁγιότητα καὶ ἡ ἱεροσύνη εἶναι δύο μέτρα διαφορετικὰ καὶ δὲν πρέπει νὰ τὰ συγχύζουμε.

Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἦταν διώκτης καὶ βλάσφημος προτοῦ γίνει ἡ μεταστροφή του στὸ Χριστὸ καὶ βαπτισθῇ. Ὅμως μὲ τὸ βάπτισμα καθαρίστηκε καὶ ἔγινε ποτήρι ἀπείραχτο, χωρὶς ὁποιεσδήποτε οὐλὲς συγκόλλησης ἀπὸ τὴν προηγούμενη, πρὸ Χριστοῦ ζωή του. Ἐὰν ὁ Ἀπόστολος Παῦλος διέπραττε φόνο μετὰ τὴν βάπτισή του, τότε δὲν θὰ μποροῦσε μὲ κανένα τρόπο νὰ γίνῃ ἱερέας. Παρόμοιο παράδειγμα ἔχουμε καὶ τοῦ υἱοῦ τῶν δακρύων, ἁγίου Αὐγουστίνου.

(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου