Χριστόδουλος Βασιλειάδης
Τὸ μεσονυκτικὸ εἶναι μιὰ ἀπὸ τὶς
τακτικὲς ἀκολουθίες τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Εἶναι ἀκολουθία τῆς ἐγρηγόρσρως,
ἀφοῦ ὁ Κύριος στὴν παραβολὴ τῶν δέκα παρθένων τονίζει ὅτι ὁ νυμφίος ἔρχεται «μέσης
νυκτός»[1].
Πῆρε τὸ ὄνομά της ἀπὸ τὸν χρόνο κατὰ τὸν ὁποῖο τελεῖται, δηλαδὴ τὸ μεσονύκτιο.
Τὸ Μεσονυκτικὸ ὡς ὁρολογία καὶ περιεχόμενο βασίζεται κατὰ πᾶσα πιθανότητα στοὺς
λόγους τοῦ Κυρίου, ὁ ὁποῖος τονίζει ὅτι θὰ ἔλθῃ κατὰ τὴν δεύτερη παρουσία Του
αἰφνίδια καὶ γι’ αὐτὸ πρέπει νὰ βρισκόμαστε σὲ εγρήγορση[2].
Στὸ καθ’ ἡμέραν Μεσονυκτικὸ ὑπάρχουν δύο τροπάρια, τὰ ὁποῖα μᾶς παραπέπουν
νοηματικὰ καὶ λεκτικὰ στὴν παραβολὴ τῶν δέκα παρθένων:
«Ἰδοὺ
ὁ Νυμφίος ἔρχεται, ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός∙ καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν εὑρήσει
γρηγοροῦντα∙ ἀνάξιος δὲ πάλιν ὃν εὑρήσει ῥᾳθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ
κατενεχθῇς, ἵνα μὴ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς∙ ἀλλὰ
ἀνάνηψον κράζουσα∙ Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος εἶ ὁ Θεός∙ διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου