Ἱερὰ Μονὴ Δοχειαρίου, Ἅγιον Ὄρος
Τὸ ἀνωτέρω κείμενο εἶναι χαρακτηριστικὸ
μικρὸ ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ἐξαιρετικὰ βαρυσήμαντον ἐπιστολὴν τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος
τοῦ Ἁγίου Ὄρους πρὸς τὸν Οἰκουμενικὸν Πατριάρχην κ. Βαρθολομαῖον, ἡμερ.
8.12.1993, μὲ ἀφορμὴ τὴν «Κοινὴ Δήλωσι»
τῆς «Μικτῆς ἐπιτροπῆς τοῦ διαλόγου Ὀρθοδόξων
καὶ Ῥωμαιοκαθολικῶν», ποὺ ἔγινε στὸ BALAMAND
τοῦ Λιβάνου τὸν Ἰούνιο τοῦ ἔτους 1993.
Στὴν ἐν λόγῳ συνδιάσκεψιν στὸ BALAMAND
ἀρνήθηκαν
νὰ παραστοῦν, καὶ κατὰ συνέπεια δὲν ὑπέγραψαν
τὸ κείμενο τῆς «Κοινῆς Δήλωσης», τὰ
Πατριαρχεῖα: Ἰεροσολύμων, Σερβίας,
Βουλγαρίας, Γεωργίας καὶ οἱ Ἐκκλησίες:
Ἑλλάδος καὶ Τσεχοσλοβακίας.
Τὰς ἀπὸ ἐκκλησιολογικῆς, δογματικῆς,
ποιμαντικῆς, ἁγιολογικῆς, ἠθικῆς καὶ ἱστορικῆς ἀπόψεως, τρωτὰς θέσεις τοῦ κειμένου τῆς «Κοινῆς Δήλωσης» τῆς ἐν λόγῳ «Μικτῆς
Ἐπιτροπῆς ἐπὶ τοῦ θεολογικοῦ διαλόγου μεταξὺ Ὀρθοδόξων καὶ Ῥωμαιοκαθολικῶν»
ἐπεσήμαναν καὶ ἐπέκριναν μὲ ἐμπεριστατωμένες καὶ ἀξιολογώτατες ἐπιστολές τους ὄχι
μόνον τὸ σύνολο τῶν εἴκοσιν ἱερῶν Μονῶν τοῦ
Ἁγίου Ὄρους - Ἄθω, ἀλλὰ καὶ ἡ Διαρκὴς
Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὅπως ἐπίσης οἱ καθηγητὲς τοῦ
Πανεπιστημίου π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Ἰωάννης
Ῥωμανίδης, κ. Ἀνδρέας Θεοδώρου, κ. Μέγας Φαράντος κ.ἄ.
Ἡ ἀπὸ Ὀρθοδόξου πλευρᾶς ὑγιὴς αὐτὴ ἀντίδρασις Ἱεραρχῶν, Κληρικῶν, Μοναχῶν καὶ ἐπαϊόντων λαϊκῶν στὸ κείμενο τῆς «Κοινῆς Δηλώσεως» τῆς πιό πάνω ἀναφερομένης
συνδιασκέψεως στὸ BALAND, διαδηλώνει
περίτρανα πρὸς κάθε κατεύθυνσιν ὅτι:
Ὁ λαὸς τοῦ Θεοῦ διατηρεῖ ἀδιαλείπτως ζωντανὴν καὶ ἀλώβητον τὴν εὐαισθησία του σὲ θέματα Πίστεως καὶ Ὀρθοδοξίας καὶ δὲν εἶναι καθόλου διατεθειμένος νὰ δεχθῇ ψευδοενώσεις μὲ οἱουσδήποτε αἱρετικοὺς (παπικούς, κόπτες, κ.ἄ.�), δηλαδὴ “ἑνώσεις” τύπου «Φερράρας-Φλωρεντίας» καὶ τὰ παρόμοια.
Ἱερὰ Μονὴ Δοχειαρίου, Ἅγιον Ὄρος
Ἀπὸ τὸ τεῦχος 132-141, Δεκέμβριος, 2019 τοῦ περιοδικοῦ τῆς Ἱ. Μονῆς Σταυροβουνίου «Ο ΖΩΟΠΟΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ». σσ. 982-983.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου