3. Μέσα απο τα κείμενα της νεκρώσιμης
ακολουθίας, τονίζεται η ωφελιμότητα της τήρησης του νόμου του Θεού, προβάλλεται
η θεία καταγωγή του ανθρώπου και γενικά το ανθρωπολογικό δόγμα, ιστορείται η
πτώση του ανθρώπου με τις συνέπειές της, αλλά και η ευεργετική παρέμβαση της
φιλανθρωπίας του Θεού, με το να διαλύσει αυτό που έπλασε, χωρίζοντας την ψυχή
από το σώμα, για να μη παραμείνει το «κακόν ἀθάνατον».
Στο Κοντάκιο
της ακολουθίας, προϊδεάζεται τι θα είναι ο Παράδεισος, αφού η Εκκλησία
προσεύχεται να κατατάξει την ψυχή του κεκοιμημένου σε τόπο που δεν υπάρχει πόνος
ή λύπη ή στεναγμός. Στη συνέχεια στα Ιδιόμελα εκφράζεται η θλιβερή
πραγματικότητα του θανάτου και ο αγώνας και η αγωνία, που έχει η ψυχή, όταν
εξέρχεται από το σώμα. Στα Αγιογραφικά Αναγνώσματα προσεγγίζεται το δόγμα της ανάστασης
των νεκρών και στις συγχωρητικές ευχές συνοψίζεται το λυτρωτικό έργο του
Χριστού, προβάλλοντας την κατάργηση του θανάτου και της εξουσίας του διαβόλου,
με τον θάνατο του Θεανθρώπου Ιησού. Στον τελευταίο ασπασμό υπογραμμίζεται η
κοινωνία και ενότητα των πιστών, ζωντανών και κεκοιμημένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου