Ἡ «ἀνδρεία» γυναίκα δίνει ὀρθὲς συμβουλές, παιδαγωγεῖ κατὰ Θεὸν τὰ τέκνα της, δίνει σοφὲς καὶ συνετὲς συμβουλὲς στὸν σύζυγό της, διάγει τὴ ζωή της μὲ σωφροσύνη καὶ τὰ λόγια τῆς εἶναι μετρημένα. Γι’ αὐτοὺς τοὺς λόγους ἐπαινεῖται ἀπὸ ὅλους. Ὅμως δὲν ἐπαινεῖται μόνο αὐτὴ ἀλλὰ καὶ ὁ σύζυγός της τοὺς τόπους δημοσίων συγκεντρώσεων.
Μιὰ συγκεφαλαίωση τοῦ ὕμνου αὐτοῦ βρίσκουμε στὴν Ἃ΄ πρὸς Τιμόθεο ἐπιστολὴ τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ὁ ὁποῖος ἀναφέρει ὅτι οἱ γυναῖκες θέλω νὰ προσεύχονται μὲ σεμνὴ ἐνδυμασία, νὰ στολίζουν τὸν ἑαυτό τους μὲ συστολὴ καὶ σωφροσύνη, ὄχι μὲ φιλάρεσκα πλεξίματα τῶν μαλλιῶν τους ἢ μὲ χρυσὰ ἢ μαργαριταρένια κοσμήματα ἢ μὲ ροῦχα πολυτελῆ ἀλλὰ μὲ ὅτι πρέπει σὲ γυναῖκες, ποὺ παρουσιάζονται στὰ μάτια ὅλων ὅτι σέβονται τὸν Θεόν. Θέλω, ἀναφέρει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, οἱ γυναῖκες νὰ στολίζονται μὲ ἔργα ἀγαθά[1].
Παρόμοια καὶ ὁ κορυφαῖος ἀπόστολος Πέτρος στὴν Ἃ΄ καθολικὴ ἐπιστολὴ
ἀναφέρεται στὶς ἐναρέτους συζύγους, στὶς ὁποῖες παραγγέλλει νὰ ὑποτάσσονται
στοὺς συζύγους των, ὥστε καὶ ἂν μερικοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ἀπειθοῦν στὸν λόγο τοῦ
Εὐαγγελίου, νὰ κερδηθοῦν στὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ χωρὶς λόγο καὶ κήρυγμα, μὲ μόνη
τὴν ἐνάρετο συμπεριφορὰ τῶν γυναικών[1].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου