Ὁ Ἑωθινὸς ὕμνος ἢ ἡ λεγομένη «Ἑωθινὴ δοξολογία» (Δόξα σοι τῷ δείξαντι τὸ φῶς). Εἶναι τὸ πιὸ ἀρχαῖο ¥ἆσμα. Τὴν ἀναφέρουν Διονύσιος ὁ ᾿Αρεοπαγίτης, ὁ Μέγας ᾿Αθανάσιος, ὁ ᾿Ιωάννης ὁ Χρυσόστομος.
Ὁ Ἑσπερινὸς ὕμνος τοῦ Πρεσβύτου Συμεὼν «Νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου Δέσποτα», ὁ ὁποῖος ψαλλόταν μέχρι τὸν 5ο αἰώνα.
Ὁ Ἐπινίκιος ὕμνος «῞Αγιος, ἅγιος, ἅγιος Κύριος Σαββαώθ».
Ὁ Εἰσοδικὸς ὕμνος «Δεῦτε προσκυνήσωμεν καὶ προσπέσωμεν Χριστῷ», ὁ ὁποῖος ἔχει ληφθῆ ἀπὸ τὸν ψαλμὸ 94.
Τὸ «Σὲ ὑμνοῦμεν», τὸ ὁποῖο συντάχθηκε ἀπὸ τὸν Ἱερὸ ᾿Αμβρόσιο, ἐπίσκοπο Μεδιολάνων, τὸν 4ο αἰῶνα. ᾿Εψάλη γιὰ πρώτη φορὰ κατὰ τὴν βάπτιση τοῦ Ἱεροῦ Αὐγουστίνου (354 μ.Χ.).
Ὁ Ἐπιλύχνιος ῞Υμνος «Φῶς ἱλαρόν, ἁγίας δόξης...». ᾿Ονομάζεται ἐπιλύχνιος, διότι ψάλλεται μετὰ τὶς λυχνικὲς εὐχὲς τοῦ Ἑσπερινοῦ.
Τὸ Χερουβικὸ «Οἱ τὰ Χερουβεὶμ μυστικῶς εἰκονίζοντες», τὸ ὁποῖο συνέθεσε ᾿Ιωάννης ὁ Χρυσόστομος τὸν 4ο αἰῶνα.
Ἡ Κυριακὴ Προσευχὴ «Πάτερ ἡμῶν».
᾿Απὸ τὸν 5ο αἰώνα προσετέθησαν νεώτερα ᾄσματα, τὰ λεγόμενα «᾿Απολυτίκια», τὰ ὁποῖα ψάλλονται ἀντὶ τοῦ Ἑσπερινοῦ ὕμνου τοῦ πρεσβύτη Συμεών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου