Εἶναι
ἐνδεικτικὴ ἡ στάση τῆς Ἁγίας. Σήμερα ἡ γυναῖκα ἔχει βγάλει κάθε ντροπὴ ἀπὸ τὴν
ψυχή της. ᾿Αλλὰ καὶ στὴν Παλαιὰ Διαθήκη βλέπουμε ὅτι ἡ Θάμαρ, ἡ ὁποία ἦταν
νύμφη τοῦ ᾿Ιούδα, ἐκαλλωπίσθηκε σὰν πόρνη, γιὰ νὰ προσελκύσῃ τὸν πεθερό της καὶ
ὁ ᾿Ιούδας, λόγῳ τοῦ ντυσίματός της, δὲν τὴν ἀνεγνώρισε, τὴν ἐξέλαβε ὡς πόρνη
καὶ ἔσμιξε μὲ αὐτή. Ἡ ᾿Ιουδὶθ ἐστόλισε τὴν κεφαλή, τὰ χέρια, τὰ πόδια καὶ ὅλο
της τὸ σῶμα, γιὰ νὰ ἀπατήσῃ τὸν ᾿Ολοφέρνη καὶ τοὺς ἄλλους. Ἡ ᾿Ιεζάβελ, γιὰ νὰ
ἑλκύσῃ τὸν βασιλιᾶ ᾿Ιοῦστο, ἐμφανίσθηκε στὸ παράθυρό της καλλωπισμένη, καὶ
τέλος ἡ ᾿Εσθὴρ ἐστόλισε τὸν ἑαυτό της, γιὰ νὰ ἑλκύσῃ τὸν ᾿Αρταξέρξην.
Ἂς ἀναφέρωμε τέλος τὸν σοφὸ Σολομῶντα,
ὁ ὁποῖος διηγεῖται τὸ τί μεταχειρίζεται ἡ πόρνη γυναῖκα, γιὰ νὰ προσελκύσῃ τοὺς
ἄντρες. Λέει χαρακτηριστικά· «᾿Εράντισα τὸ κρεββάτι μου μὲ ἀρώματα. ῎Ελα νὰ
ἀπολαύσωμεν τὴ φιλία μας μέχρι τὸ πρωΐ, γιατὶ ὁ ἄντρας μου δὲν εἶναι ἐδῶ, ἔχει
πάει μακριά».
Ἡ γυναῖκα τὶς περισότερες φορὲς μοιάζει μὲ τὰ παλίμψηστα χειρόγραφα τοῦ Ἁγίου ῎Ορους. ᾿Απὸ πάνω ἔχουν χαρούμενες διηγήσεις, μά, ὅταν τὰ ξύσῃς λίγο, ἀνακαλύπτεις ὅτι ἀπὸ κάτω ἔχουν τοὺς Θρήνους τοῦ Ἱερεμίου! Σήμερα μπορεῖς νὰ δῇς ἐξωτερικὴ ὡραιότητα, πρόσωπα καλοφτιαγμένα, μὰ ψυχὲς ἄδειες. Ἡ Ἁγία Θέκλα, παρόλον ὅτι ὡς γυναῖκα ἦταν πολὺ ὡραία, διακρινόταν γιὰ τὴν ἁγνότητα καὶ ἁπλότητα, τόσο τῆς ψυχῆς, ὅσο καὶ τοῦ σώματός της.
Χριστόδουλος Βασιλειάδης, Κείμενα ἐπὶ ζητημάτων τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, Ἐορτολόγιο, Τριώδιο-Πεντηκοστάριο, Ὀρθόδοξοι προβληματισμοί, ἐκδόσεις Ἁγία Ταϊσία, Λευκωσία 2017.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου