«᾿Ιδοὺ ἡ δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατὰ τὸ ῥῆμά σου».
(Φωτογραφία: Αλεξία Φιλίππου)
Ὁ Θεὸς δὲν θέλησε νὰ στείλῃ κανένα
ἄλλο, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ὑπῆρχαν πολλοὶ ἄγγελοι στὸν οὐρανό, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν
᾿Αρχάγγελο Γαβριήλ. Καὶ αὐτό, γιατὶ τὸ ὄνομά του, τὸ ὁποῖο σημαίνει Θεὸς καὶ
ἄνθρωπος, θὰ φανερώνῃ Αὐτόν, ὁ ὁποῖος θὰ γεννηθῇ ἀπὸ τὴν ἄχραντη Παρθένο, τὸν
᾿Ιησοῦ Χριστό, ποὺ εἶναι ὁ ἀπειροτέλειος Θεὸς καὶ ὁ ἀπειροτέλειος ἄνθρωπος.
Ἡ γιορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ εἶναι ἀρχὴ
καὶ κεφαλὴ ὅλων τῶν Δεσποτικῶν γιορτῶν. Καὶ αὐτό, γιατὶ ὁ φιλάνθρωπος καὶ
ἐλεήμονας Θεός, βλέποντας τὸ δημιούργημά του νὰ τυραννῆται ἀπὸ τὸν διάβολο, καὶ
νὰ σύρεται στὰ πάθη τῆς ἀτιμίας καὶ τῆς εἰδωλολατρίας, θέλησε νὰ στείλῃ τὸν
Υἱόν του τὸν μονογενῆ, τὸν Κύριό μας ᾿Ιησοῦ Χριστό, γιὰ νὰ τὸ ἐλευθερώσῃ ἀπὸ τὰ
χέρια καὶ τὴν τυραννία τοῦ διαβόλου.
Ὁ Θεός, ἀφοῦ ἔπλασε τὸν ᾿Αδάμ,
δημιούργησε τὴ σύντροφο τῆς ζωῆς του, τὴν Εὔα, χωρὶς νὰ τὸν προειδοποιήσῃ.
᾿Αντίθετα, γιὰ νὰ προχωρήσῃ στὸ ἔργο τῆς σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου, προετοίμασε
κατάλληλα τὴν Παρθένο Μαρία καὶ περίμενε, μέχρις ὅτου ἐκδηλώσῃ τὴ θέλησή της γιὰ
ἀποδοχή τῆς σωτηρίας. Ὁ πρῶτος ᾿Αδὰμ πεθύμησε νὰ γίνῃ Θεός, καὶ ὅμως ἀπέτυχε.
Καὶ ὅμως ὁ Θεὸς γίνεται ἄνθρωπος, «ἵνα Θεὸν τὸν ᾿Αδὰμ ἀπεργάσηται».
Χριστόδουλος Βασιλειάδης, Κείμενα ἐπὶ ζητημάτων τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς, Ἐορτολόγιο, Τριώδιο-Πεντηκοστάριο, Ὀρθόδοξοι προβληματισμοί, ἐκδόσεις Ἁγία Ταϊσία, Λευκωσία 2017.
(συνεχίζεται)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου