Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΥΠΡΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ, 22 Ἰουνίου 2015

Παντὶ τῷ Χριστεπωνύμῳ Πληρώματι
τῆς Ἁγιωτάτης Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου

 

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

Ἐν ὄψει τῆς ἑτοιμασίας ἀπὸ τὴ Βουλὴ τῶν Ἀντιπροσώπων Νομοθεσίας γιὰ τὴ ρύθμιση τῆς ἐλεύθερης συμβίωσης ἀτόμων, ἐπιθυμοῦμε νὰ καταστήσουμε σ᾽ ὅλους γνωστὲς τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ.

Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει, οὔτε καὶ ἐπιθυμεῖ νὰ ἔχει δυνατότητα ἐπιβολῆς τῆς θέσης της στοὺς ἀνθρώπους. Κατὰ τὸ Κυριακὸ λόγιο, «ὅστις θέλει» ἀκολουθεῖ τὶς συμβουλές της. Ἔχει, ὅμως, πάντοτε τὸ δικαίωμα νὰ ἐκφέρει τὴν ἄποψή της καὶ νὰ συμβουλεύει τοὺς πιστούς.

Γιὰ τὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι δυνατὸ νὰ γίνει ἀποδεκτὴ ἡ συμβίωση δύο ἀνθρώπων ἐκτὸς τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου. Ἡ ἕνωση ἀνδρὸς καὶ γυναικὸς στοχεύει στὴν πνευματικὴ τελείωση τῶν συζύγων, γι᾽ αὐτὸ καὶ ἡ σχέση τους ἀνάγεται, μὲ τὸ μυστήριο τοῦ γάμου, στὴ σχέση Χριστοῦ καὶ Ἐκκλησίας (Ἐφ. 5, 32).

Ἡ Χριστιανικὴ διδασκαλία, πολὺ περισσότερο, δὲν μπορεῖ νὰ δικαιολογήσει τὴν ὁμοφυλοφιλία, οὔτε καὶ νὰ δεχθεῖ τὴ συμβίωση ὁμοφυλόφιλων ἀτόμων. Ἡ Ἁγία Γραφὴ ὁμιλεῖ γιὰ δύο φῦλα, «ἄρσεν καὶ θῆλυ», τὰ ὁποῖα δημιούργησε ὁ Θεός. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος μιλᾶ ξεκάθαρα γιὰ τὴν καταδίκη τῆς ὁμοφυλοφιλίας: «Μὴ πλανᾶσθε… οὔτε πόρνοι, οὔτε εἰδωλολάτραι, οὔτε ἀρσενοκοῖται… βασιλείαν Θεοῦ κληρονομήσουσι» (Α´ Κορ. 6, 9-10). Καὶ ἡ Ἐκκλησία συμβουλεύει ὅσους ἔχουν ροπή, ἢ ἐθισμό, πρὸς τὴν ὁμοφυλοφιλία, νὰ ἀγωνιστοῦν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ αὐτή, ὅπως ἀγωνίζονται καὶ γιά ἄλλα πάθη.

Ἀκόμα κι ἂν γινόταν δεκτὴ ἡ δικαιολογία ὅτι το νομοσχέδιο ἀποσκοπεῖ στὴ ρύθμιση κοινωνικῶν προβλημάτων ἀνθρώπων ποὺ δὲν ἀνήκουν στὴν Ἐκκλησία, τὸ γεγονὸς ὅτι προνοεῖται ρύθμιση τῆς συμβίωσης ἀτόμων τοῦ ἰδίου φύλου συνιστᾶ τελεία διαστροφή.

Ἔχουμε τὴ γνώμη ὅτι οἱ νόμοι πρέπει νὰ ἔχουν ὡς στόχο ὄχι ἁπλῶς τὴ ρύθμιση κοινωνικῶν διαφορῶν, οὔτε καὶ τὴν ἱκανοποίηση τῶν ἐπιθυμιῶν τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά, κυρίως, τὴ διαπαιδαγώγησή τους. Πολὺ περισσότερο δὲν μποροῦν οἱ νόμοι νὰ ἀνάγουν μίαν ἐκτροπὴ σὲ κανόνα δικαίου.

Νομοθετήματα ξένα πρὸς τὰ ἤθη τοῦ λαοῦ μας ἔχουμε τὴ γνώμη ὅτι πρέπει νὰ ἀποφεύγονται. Ἀκόμα καὶ σὲ λαοὺς ποὺ δὲν ἔχουν πρόβλημα ἐθνικῆς ἐπιβίωσης, τέτοια νομοθετήματα ἀμβλύνουν τὰ ἠθικὰ αἰσθητήρια τῶν ἀνθρώπων, καὶ συμβάλλουν στὴ διάλυση τῆς κοινωνίας. Πολὺ πιὸ καταστρεπτικὴ θὰ εἶναι γιὰ τὸ λαό μας, ποὺ ἀγωνίζεται γιὰ τὴν ἐθνικὴ ἀλλὰ καὶ τὴ φυσική του ἐπιβίωση στὴν πατρώα γῆ, εἰσαγωγὴ τέτοιων καταστάσεων. Θὰ ὁδηγηθοῦμε σὲ διάλυση τῆς οἰκογένειας, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ κύτταρο τῆς κοινωνίας μας, καὶ στὴ διαφθορά.

Καλοῦμε τὴ Βουλὴ τῶν Ἀντιπροσώπων νὰ ἀρθεῖ στὸ ὕψος τῶν περιστάσεων καὶ νὰ περιφρουρήσει τὶς ἀξίες καὶ τὰ ἤθη τοῦ λαοῦ μας. Ἀπευθυνόμαστε καὶ πρὸς ὅλους τοὺς πιστοὺς καὶ τοὺς προτρέπουμε νὰ παραμείνουν σταθεροὶ γύρω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, προστατεύοντας τὴ θρησκευτική, ἀλλὰ καὶ τὴν προσωπικὴ ἀξιοπρέπειά τους.

Ἐπικαλούμενοι τὸν θεῖον φωτισμὸν πρὸς ὅλους, εὐχόμεθα πλούσια τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ στὶς οἰκογένειες καὶ στὰ ἔργα σας.

 

Μετ᾽ εὐχῶν διαπύρων

Ὁ Πρόεδρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος
καὶ τὰ λοιπὰ Συνοδικὰ Μέλη

 

Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ Κύπρου,
22 Ἰουνίου 2015

 

Σημ.: Οἱ Ἐφημέριοι καθίστανται ὑπεύθυνοι γιὰ τὴν ἀνάγνωση τῆς Ἐγκυκλίου αὐτῆς, κατὰ τὴ Θεία Λειτουργία τῆς Κυριακῆς, 28ης Ἰουνίου 2015.



“ΟΙ ΕΝ ΝΕΚΡΟΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ” (πρβλ. Ψαλμ. 87, 5)

Οὐαί! Στοὺς ἀνελεύθερους δυνάστες, ποὺ θέλησαν νὰ συρματοπλεγματοδέσουν τοὺς “ἐν νεκροῖς ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ” ἡρωϊερομάρτυρες τῆς ἐν Χριστῷ Κυπριακῆς Ἐλευθερίας!

«Νίκην ἔχων Χριστέ, τὴν κατὰ τοῦ ᾍδου, ἐν τῷ Σταυρῷ ἀνῆλθες, ἵνα τοὺς ἐν σκότει θανάτου καθημένους, συναναστήσῃς σεαυτῷ, ὁ ἐν νεκροῖς ἐλεύθερος, ὁ πηγάζων ζωὴν ἐξ οἰκείου φωτός·» (Ἀναστάσιμο στιχηρό, ἀπὸ τὴν “Παρακλητική”, ἦχος πλ. β´)

Οὐδέποτε ὑλικὸ συρματόπλεγμα ἠδυνήθη, νὰ ἁλυσοδέση ἀδούλωτες ψυχές.

Ἐξ ἄλλου:

«Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ οὐ δέδεται»! (Β´ Τιμ. β´, 9)

Πηγή: O ΖΩΟΠΟΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, Ἀπρίλιος 2016, 'Αρ. τεύχους 122-131, Περιοδικὴ ἔκδοσις τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Σταυροβουνίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου