Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2023

Α. ΟΙ ΕΝΝΕΑ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΩΔΕΣ Β΄.

(Σχέδιο: Χριστόδουλος Βασιλειάδης)

          γ΄) Ἡ τρίτη ᾿¥Ωδὴ συντέθηκε ἀπὸ τὴ προφήτιδα ῎Αννα, μητέρα τοῦ Σαμουήλ, καὶ ἀποτελεῖ εὐχαριστήριο ὕμνο πρὸς τὸ Θεό, διότι εἰσήκουσε τὶς προσευχές της καὶ ἔλυσε τὴν ἀτεκνία της, χαρίζοντας σ᾿ αὐτὴ τὸν Σαμουήλ. Ἡ ἀρχὴ αὐτῆς εἶναι: «᾿Εστερεώθη ἡ καρδία μου ἐν Κυρίῳ, ὑψώθη κέρας μου ἐν Θεῷ μου· ἐπλατύνθη ἐπ’  ἐχθρούς μου τὸ στόμα μου, εὐφράνθην ἐν σωτηρίᾳ σου». Τὴν ᾿¥Ωδὴ αὐτὴ περιέχει τὸ βιβλίο Α΄ Βασιλειῶν (κεφ. β΄).

          δ΄) Ἡ τέταρτη ᾿Ωδὴ εἶναι ὕμνος τοῦ προφήτη ᾿Αββακούμ. Μέσῳ τοῦ ὕμνου αὐτοῦ ὁ προφήτης ἐξαίρει τὸ μεγαλεῖο τοῦ Θεοῦ καὶ ταυτόχρονα ἐκφράζει ἔντρομος τὴν κατάπληξή του, προβλέποντας μυστηριῶδες σχέδιο τῆς θείας οἰκονομίας γιὰ τὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ἀρχὴ τοῦ ὕμνου εἶναι: «Κύριε, εἰσακήκοα τὴν ἀκοήν σου καὶ ἐφοβήθην· Κύριε, κατενόησα τὰ ἔργα σου καὶ ἐξέστην». Τὴν ᾿Ωδὴ αὐτὴ περιέχει τὸ βιβλίο τοῦ ᾿Αββακοὺμ (κεφ. γ΄).

(συνεχίζεται)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου