Χριστόδουλου Βασιλειάδη
(Εικόνα: Χριστόδουλου Βασιλειάδη)
Τὸ ἀκατάληπτο αὐτὸ μυστήριο δὲν
ἐγνώριζε οὔτε ὁ Σατανᾶς, οὔτε καὶ οἱ ἄγγελοι. Ἐγνώριζαν βέβαια, ὅπως μᾶς λέγει
ὁ ἅγιος Μάξιμος, τὴν ἔλευση Μεσσίου, τῆς ὁποίας μοναδικὸς σκοπὸς ἦταν ἡ σωτηρία
τῶν ἀνθρώπων. Τοὺς διέφευγε ὅμως ἡ ἀκατάληπτη σύλληψη τοῦ Κυρίου καὶ ὁ τρόπος
τῆς συλλήψεως.
Ἡ συγκατάθεση τῆς Παρθένου Μαρίας νὰ
γεννήσῃ τὸν Χριστὸ ἔχει πανανθρώπινο καὶ παγκόσμιο χαρακτῆρα. Μαζὶ μὲ τὸν λόγο
τῆς Μαρίας μπαίνει ὅλος ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ μέσα στὴν κοιλία τῆς κόρης. Μὲ τὴ φωνὴ
τοῦ ἀρχαγγέλου καὶ τὴν ἀποδοχὴ τῆς Παρθένου σαρκοῦται ὁ Κτίστης καὶ Δημιουργὸς.
Ἡ γιορτὴ τοῦ Εὐαγγελισμοῦ στὴν ἀρχαία ἐκκλησία
δὲν ἑορταζόταν παντοῦ τὴν ἴδια ἡμέρα. Στὸ Μιλᾶνο γιορταζόταν τὴν τελευταία
Κυριακὴ τῶν νηστειῶν, ἐνῷ σὲ ἄλλες περιοχὲς τὴν 5η ᾿Ιανουαρίου -παραμονὴ τῆς
ἑορτῆς τῆς Βαπτίσεως καὶ Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ- ἀφοῦ καὶ οἱ δύο ἑορτὲς
γιορτάζονταν τὴν ἴδια ἡμέρα, δηλαδὴ στὶς ἕξι Ἰανουαρίου.
(συνεχίζεται)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου