Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Η ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ. Β΄.

του Άριστου Θουκυδίδη
Χημικού, M.Th.
(Σχέδιο: Αλεξία Φιλίππου)

      Παρομοιάζει ο ιερός Χρυσόστομος τη διάλυση του σώματος, προκειμένου να απαλλαγεί απο τη φθορά και το θάνατο και να ενδυθεί με υπερβάλλουσα δόξα από αυτή των πρωτοπλάστων, αφού αναστηθεί άφθαρτο και ακήρατο, με δύο εικόνες, αυτή της ετοιμόρροπης οικίας και αυτή του αγαλματοποιoύ.

    Με την ετοιμόρροπη οικία παρομοιάζει ο ιερός Χρυσόστομος τη φθαρτή οικία του σώματος. Και όπως ο ιδιοκτήτης βγάζει έξω τους ενοικιαστές, για να την κατεδαφίσει και να κτίσει καινούργια, πιο καλή και πολυτελέστερη, χωρίς τούτο να ενοχλεί τους ενοικιαστές, διότι προσβλέπουν στη νέα οικία, που δεν βλέπουν αλλά τη φαντάζονται, έτσι και το ετοιμόρροπο και φθαρτό σώμα, προκειμένου να ανοικοδομηθεί λαμπρότερο, βγάζει πρώτα από αυτό την ψυχή, με τον σωματικό θάνατο. Όταν θα αναστήσει ο Θεός το σώμα, θα  εισαγάγει την ψυχή και πάλι σ’ αυτό με περισσότερη δόξα, γι’αυτό και συμβουλεύει ο ιερός Χρυσόστομος, να μην προσέχουμε στη διάλυση του σώματος, αλλά στη μέλλουσα λαμπρότητα και δόξα του. Άναφέρει συγκεκριμένα: «Καί γάρ οἰκίαν τις μέλλων οἰκοδομεῖν, σαθρωθεῖσαν καί παλαιάν γενομένην, ἐκβαλών πρῶτον τούς οἰκοῦντας, οὕτω καταλύει τήν οἰκίαν καί ἀνοικοδομεῖ λαμπροτέραν. Καί τούς ἐκβληθέντας οὐ λυπεῖ τό γινόμενον, ἀλλά καί εὐφραίνει...τήν μέλλουσαν οἰκοδομήν φαντάζονται...Οὕτω καί ὁ Θεός ποιεῖ μέλλων καταλύειν τό σῶμα...Μή τοίνυν τῇ καθαιρέσει προσέχωμεν, ἀλλά τῇ μελλούσῃ λαμπρότητι»[1].

(συνεχίζεται)

[1] ΙΩ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, Εἰς τό πτωχόν Λάζαρον καί τόν πλούσιον Λόγ. 5, 1, P. G. 48, 1018-1019.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου