Σάββατο, 10 Ιουνίου 2017

«Έστω δε ημών το ναι, ναι και το ου, ου»

Χριστόδουλου Βασιλειάδη

            Ακούσαμε και είδαμε το βίντεο, το οποίο έχει αναρτήσει το πρακτορείο ειδήσεων Ρομφαία, στο οποίο ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος μιλά για την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας. Θα θέλαμε να σχολιάσουμε τα ακόλουθα.
1.         Πράγματι η Ορθοδοξία έχει οικουμενικό χαρακτήρα και ουδόλως οικουμενιστικό. Η Ορθοδοξία απευθύνεται σε όλο τον κόσμο, σε αιρετικούς και αλλοθρήσκους, και τους καλεί να γνωρίσουν την αλήθεια και να αποδεχθούν το μήνυμα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Καλεί τους αιρετικούς και τους αλλοθρήσκους, εάν και εκείνοι το θελήσουν, να απορρίψουν την πλάνη τους και να ενταχθούν δια του βαπτίσματος και του χρίσματος στο σώμα της μιάς Εκκλησίας του Κυρίου.
2.         Όντως, όπως καταθέτει ο σεβασμιώτατος, σήμερα τελεσιουργείται μια διαστροφή των νόμων της ανθρωπίνης φύσεως. Το κακό και η διαστροφή ωραιοποιούνται και προβάλλονται σαν πρότυπα προς μίμηση. Η ομοφυλοφιλία δεν θεωρείται πλέον αμάρτημα αλλά μια φυσιολογική κατάσταση. Γι’ αυτό και οι αγγλικανοί καθώς και άλλες αιρέσεις, όχι μόνο «παντρεύουν» ομοφυλόφιλους αλλά και έχουν επι κεφαλής τους ομοφυλόφιλους επισκόπους, οι οποίοι δεν ντρέπονται να ομολογήσουν το αμάρτημα τους. Υπάρχει μια διαφορά παλαιοτέρων εποχών και του σήμερα. Παλαιά, εν πολλοίς, η ομοφυλοφιλία εθεωρείτο αμαρτία και ο άνθρωπος αγωνιζόταν να σταματήσει την αμαρτία αυτή. Σήμερα όμως σε πολλές χώρες όχι μόνο δεν θεωρείται αμαρτία, αλλά ωραιοποιείται και διακηρύσσεται σαν κάτι φυσιολογικό.
3.         Ο μητροπολίτης Παροναξίας αναφέρει ότι το σύστημα της Εκκλησίας είναι συνοδικό και ότι «η των πλειόνων ψήφος κρατείτω». Δυστυχώς εδώ διαφωνούμε. Στην Ορθόδοξια υπήρξαν πολλές σύνοδοι, οι οποίες αργότερα χαρακτηρίσταν ως κακόδοξες ή ληστρικές. Και σε αυτές τις συνόδους ίσχυσε το ρητό: «η των πλειόνων ψήφος κρατείτω», και όμως το σώμα της Εκκλησίας και η συνείδηση της Εκκλησίας δεν τις απεδέχθησαν. Επομένως κριτήριο και γνώμονας στον καθορισμό μιας συνόδου ως γνήσια εκφραζούσης την αλήθεια ή ως ληστρικής ή κακόδοξης, είναι η συνείδηση της Εκκλησίας και όχι η των πλειόνων ψήφος!

4.         Τέλος ο σεβασμιώτατος αναφέρει ότι δεν είναι όλα μαύρο ή άσπρο, αλλά (συνεχίζω εγώ τη σκέψη του σεβασμιωτάτου) υπάρχουν και διακλαδώσεις του χρώματος. Και εδώ διαφωνούμε. Σε θέματα δογμάτων και αληθείας και σε θέματα αμαρτίας ισχύει το του Χριστού «έστω δεν υμών το ναι, ναι και το ου ου. Το δε περισσόν έκ του πονηρού εστί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου